Hoens & Souren Advocaten

Arbeidsrecht

Waarmee kunnen wij u van dienst zijn?

De advocaten van Hoens & Souren kunnen u helpen als u te maken krijgt met bijvoorbeeld:

  • Een nieuwe werknemer
  • (Statutair) directeur
  • Reorganisatie of ontslag
  • Een disfunctionerende werknemer
  • Een arbeidsconflict
  • Een zieke werknemer
  • Een bedrijfsovername

Een aantal voorbeelden van wat wij op dit gebied voor u kunnen doen:

  • Reorganisaties en ontslagprocedures bij het UWV en de kantonrechter
  • Onderhandelen over beëindigingsovereenkomsten
  • Een praktisch stappenplan bij disfunctionerende werknemers, gericht op verbetering of uiteindelijk ontslag
  • Proactieve begeleiding bij de re-integratie van uw zieke werknemer
  • Begeleiding bij het ontslag van een (statutair) directeur
  • (Flexibele) arbeidsovereenkomsten en bijbehorende reglementen opstellen 
  • (Adviseren over) het opstellen en aanpassen van de arbeidsovereenkomst of managementovereenkomst met een (statutair) directeur
  • Uw HR-beleid op orde brengen
  • Optreden als vraagbaak voor de HR-medewerker

Ook adviseren wij bij bedrijfsovernames, waaronder:

  • de personele gevolgen van de bedrijfsovername
  • het opstellen van managementovereenkomsten met de bestuurders
  • het inventariseren van risico’s op werknemersgebied en de rol van de ondernemingsraad (OR) daarbij

Waarom Hoens & Souren?

Hoens & Souren heeft ruime ervaring op al deze gebieden. Denk bijvoorbeeld aan reorganisaties en ontslagprocedures bij het UWV en de kantonrechter. Ook het onderhandelen over beëindigingsovereenkomsten is onderdeel van onze dagelijkse praktijk.

Met onze deskundige, betrokken en praktische aanpak lossen wij arbeidsconflicten snel en effectief voor u op, en als dat nodig is procederen wij.

Of u nu zoekt naar een vraagbaak, advies op de achtergrond of intensieve begeleiding bij al uw personeelszaken, wij zorgen voor advies op maat.

Cliënten ervaren ons als enthousiast en voelen zich serieus genomen. Naast onze ervaring en juridische deskundigheid, kenmerkt onze aanpak zich als vernieuwend (geen advocaten van de oude stempel), korte reactietermijnen, duidelijke taal en een goede inschatting vooraf.

Voorbeelden van wat wij voor cliënten bereiken

Contact