Wanneer een samenwerking met een klant eindigt, kan dat komen doordat de klant niet (meer) tevreden is over de dienstverlening. Soms vertoont de klant al langer een slecht betalingsgedrag. Het is raadzaam om te zorgen dat, voordat de samenwerking volledig is afgerond, alle facturen worden voldaan. Soms kan een pressiemiddel als het retentierecht of het (tijdelijk) opschorten van de werkzaamheden hierbij helpen.
Heeft u een vraag of wilt u eens van gedachten wisselen? Neem gerust contact op met Nickey van Collem of Frederik Barthel.
Neem altijd eerst contact op met een advocaat indien u pressiemiddelen wenst in te zetten. In sommige gevallen staat het de accountant niet vrij om – zonder voorafgaande waarschuwing – deze (pressie)middelen in te zetten.
Het is van belang om te controleren of in de opdrachtbevestiging de opdracht duidelijk is afgebakend. Wat valt onder de opdracht en wat niet? Zo kan er geen onduidelijkheid bestaan over de omvang van de verstrekte opdracht. Lees er meer over in de blog.
Vragen hierover? Neem dan vrijblijvend contact op met Nickey van Collem of Frederik Barthel.