Hoe gaat u om met deze ontwikkelingen en de veranderingen voor uw onderneming? Wij denken graag mee over uw vragen over:
- Dealerovereenkomst: distributieovereenkomst – franchiseovereenkomst – agentuur
- Non-conformiteit bij verkoop/reparatie (garantie)
- Bedrijfsbeëindiging/opvolging – verkoop – overname
- Schuldsanering/herstructurering/faillissement
- Ontslag op staande voet – reorganisatie
- Bouwgeschillen (de nieuwe showroomvloer laat los…)
- Bestuursrecht (verschil van inzicht met de RDW)
Voor wie doen wij dit?
- Dealereigenaren
- Vestigingsdirecteuren
- HR-managers
- Managers van dealerbedrijven – dealerholdings
- Bestuurders en voorzitters van dealerverenigingen
- Directeuren en eigenaren van universele autobedrijven & franchisenemers
Hoe wij u kunnen helpen
Hoens & Souren kent de markt en de ontwikkelingen die de toekomst van de automotive vormgeven. De multidisciplinaire teams van Hoens & Souren combineren kennis van uw sector met specialistische kennis van – en ervaring met – verschillende rechtsgebieden.
Onze advocaten adviseren en procederen op uiteenlopende aandachtsgebieden, waaronder:
- Onderhandelen en contracteren
- Geschillen binnen de onderneming en aansprakelijkheid
- Insolventie en herstructurering
- Personeel en reorganisatie
- Overnames en bedrijfsopvolging
Gerelateerde blogs:
- Teruggedraaide kilometerstand….non-conormiteit? (Column Aftersales Magazine) Gebaseerd op ECLI:NL:RBNHO:2022:9651
- Legaal van fossiel vaan elektrisch? (Column Aftersales Magazine)
- Verkeerd gesmeerd of te weinig gevuld? (Column Aftersales Magazine) Gebaseerd op ECLI:NL:GHSHE:2020:1983
- Schade: wie betaalt de taxatiekosten? (Column Aftersales Magazine) Gebaseerd op ECLI:NL:RBDHA:2022:13894
- Contantengrens naar € 3.000,00 – Wwft en bedrijven
- Kort geding: Ferrari Purosangue gekocht. Of toch niet?
- Wie is mijn contractspartij? (Column Aftersales Magazine)
- Opleiding verplicht? Werlgever betaalt! (Column Aftersales Magazine)
- ‘U heeft mijn velgen beschadigd!’ – Verrekening (Column Aftersales Magazine) Gebaseerd op ECLI:NL:RBMNE:2021:4387
- De agent maakt de tent! Van dealer naar agent? (Column Aftersales Magazine)
- Ferrari: ‘Huurovereenkomst supercar’ (Publicatie LinkedIn)
- Zeperd ingeruild? Reclameer tijdig! (Column Aftersales Magazine) Gebaseerd op ECLI:NL:RBNHO:2022:5285
- Elk marketingkanaal zijn eigen regels (Column Aftersales Magazine)
- E-voertuigen en zorgplicht werkgever: NEN 9140:2019 (Column Aftersales Magazine)
- Occasionhandel brengt lastige avg vragen (Column Aftersales Magazine)
- Diversiteit in het autobedrijf: naar een wettelijke plicht? (Column Aftersales Magazine)
- Van 6 naar 12 maanden ‘wettelijke garantie’ en non-conformiteit (Column Aftersales Magazine)
- Ferrari gestolen tijdens consignatie: wie betaalt?
- Kifid verruimt recht op vrije advocaatkeuze
- Auto verkocht met onjuiste km stand? Koper mag koop ontbinden! (non-conformiteit)
- Handel in beslagen auto’s niet meer mogelijk: tenaamstellingsblokkade
- Stoppen met uw onderneming – hoe dan?
- Autodealer 2021: franchisenemer of niet?
- Mijn werkgever is failliet. Wat nu? 4 vragen en antwoorden.
- Eigendomsvoorbehoud, faillissement en de curator.